Nog een weekje.. - Reisverslag uit Irnsum, Nederland van Willeke Kronemeijer - WaarBenJij.nu Nog een weekje.. - Reisverslag uit Irnsum, Nederland van Willeke Kronemeijer - WaarBenJij.nu

Nog een weekje..

Door: Willekemarrit

Blijf op de hoogte en volg Willeke

26 Juni 2016 | Nederland, Irnsum

Ik verbaas me over hoe snel de tijd gaat..

Weken geleden sprak ik vol vertrouwen de woorden ut ''Ik ga over 5 weken naar Australie.'', en toen opeens ''Nog 2 weken'', en nu is het al over 6 dagen.

Ik heb afgelopen weken wat afscheid genomen van mijn familie, praatjes gemaakt over mijn reis met vrienden, en inmiddels weet iedereen dat ik wegga.

Een afscheidsfeestje voor mijn vriendengroep kon natuurlijk niet missen, en ik zou liegen als ik zei dat ik niet gehuild heb. Want als ik daar zit, met de houtkachel aan, en ik zie ze allemaal rustig hun biertje opdrinken, lachen met elkaar, en elkaar af en toe wat moppen vertellen, dan realiseer ik me pas wat ik heb. Geweldige vrienden.

Dit was mijn laatste weekend in Nederland, en ik heb genoten van het nachtleven met vrienden.

Aankomende week is mijn laatste stage week. Dinsdag avond heb ik mijn diploma uitreiking, en dan kan het inpakken en aftellen gaan beginnen..

Maar, ik besef nog helemaal niet dat ik weg ga. Ik heb mensen gesproken in de kroeg of op school die zeiden: ''Ik zou echt huilen als ik afscheid moest nemen.'' Ja, dat kan, maar ik zie het wel. Een vriend van mij zei: ''Laat het allemaal maar op je afkomen Willeke.'' en dat is wat ik ga doen. Als ik moet huilen dan huil ik, en anders niet. misschien hou ik het wel droog, en huil ik als ik in het vliegtuig zit.

Vrienden van mij die hebben het over hun vervolg opleiding, of over de nieuwe baan die ze gekregen hebben, en dan denk ik: ''Wat ga ik doen? oja, naar Australie.''

Ik merk dat ik helemaal terug in de rust kom nu alles geregeld is. Ik zeg eerlijk, ik heb alles op het laatste moment moeten regelen, en dat raad ik je af als je ooit ook op reis wil.

Mijn paspoort was er binnen een paar dagen, maar het aanvragen van een Visum, VOG, vliegticket was nog niet zo makkelijk. Uitschrijven bij de gemeente, op school, abonnementen stopzetten, en ga zo maar door. het stresslevel zat op 100, en slapeloze nachten heb ik ervan gehad. Sorry mam, dat ik niet te genieten was de afgelopen weken.

nog een weekje..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Op 2 Juli 2016 vloog ik naar Australie. Ik ga hier werken en reizen voor een jaar, en jullie kunnen mij volgen! Ga je mee?

Actief sinds 09 Juni 2016
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 8209

Voorgaande reizen:

09 Juni 2016 - 02 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: