Een weekje weg.. - Reisverslag uit Beresfield, Australië van Willeke Kronemeijer - WaarBenJij.nu Een weekje weg.. - Reisverslag uit Beresfield, Australië van Willeke Kronemeijer - WaarBenJij.nu

Een weekje weg..

Blijf op de hoogte en volg Willeke

09 November 2016 | Australië, Beresfield

Heyhoi, nou, daar ben ik dan. (Eindelijk). Voordat ik aan dit kleine reisje begon dacht ik: "elke avond een kleine update schrijven." Niet dus. De dagen hier waren lang, en als ik 's avonds eindelijk in bed lag, dan wou ik niets liever dan lekker slapen!
Daarom doe ik het nu gewoon allemaal in één keer.

Mijn reisje begon woensdag ochtend. Vroeg uit bed, ontbijten met Tahlia, oma Mary die een weekje op komt passen, en met de twee jongens.
Om 9u liep ik met mijn koffertje vol gepakt naar de bus die mij naar het vliegveld zou brengen, waar ik veel te vroeg aan kwam.
Om 12u eindelijk inchecken, 2u vliegen (vertraging, jammer). En om 3u kwam ik aan in Brisbane waar ik nog 2u op Marion moest wachten. Marion heb ik leren kennen via Facebook. Ze is Frans, en een tijdje Aupair geweest in Sydney.

Na al dat wachten de hele dag, konden we eindelijk samen naar de bus die ons een kleine tour door Brisbane gaf, en daarna ons naar het hostel bracht.

Eenmaal in het Hostel aangekomen, dumpten we onze koffers en tassen in de kamer, en gingen we de stad in, op zoek naar een plek waar we wat konden eten. (Sushi, yum).

Vroeg op bed, en Donderdag ochtend ging de wekker weer vroeg. Op naar het bedrijf waar we onze auto gingen huren. Na verdwalen, GPS, en mensen gevraagd te hebben, kwamen we eindelijk aan, 10 minuutjes te laat, maar onze auto stond er gelukkig nog!

Na alles geregeld te hebben, konden we eindelijk naar de Gold Coast, waar we 3 nachten zouden verblijven.
Gold Coast was mijn favoriete plekje, en ik ben zeker van plan om terug te gaan!
De stranden zijn geweldig, mensen zijn open, en de stad is feestelijk en een plek waar je 's avonds heerlijk een ijsje of drankje kunt halen.

We zijn er heerlijk naar het strand geweest, nog meer sushi gegeten, en 's avonds gingen we naar de supermarkt, en in het hostel met alle andere reizigers lekker koken en samen eten.
De sfeer is ontzettend fijn in Hostels. Iedereen is relaxed, gaat z'n gangetje, en geniet van de omgeving.

Elke dag liepen we heerlijk over het strand, en dat vond ik het fijnst van allemaal. De wind door mijn haren, water dat in golfjes over mijn voetjes heen komt, en weer terug gaat... op die momenten realiseer ik me: ik ben vrij.

Na al die jaren niet wetend wat ik moet, na alles wat er gebeurd is.. ben ik vrij, gelukkig, en geniet ik écht van alles wat er om me heen gebeurd.

Zondag reden we naar Byron Bay waar we 2 nachten blijven. De sfeer is hier heel anders dan in de Gold Coast. Byron bay, veel hippies, alles relaxed, niet teveel zorgen, en rond een uur of 3 in de middag komt de halve stad bij elkaar op het strand om te genieten, de zon langzaam onder te zien gaan, en te luisteren naar muziek.

Dinsdag ochtend kwamen we weer terug in Brisbane. Helaas ging dit niet helemaal vlekkeloos. Tijdens het uitparkeren botste onze auto tegen een andere auto op, waardoor er krassen op de bumper kwamen. "Dat word betalen.."
met het hart in onze keel en het stresslevel op 100, rijden Marion en ik 2u lang terug naar Brisbane, en als we aankomen bij het bedrijf en de auto gecontroleerd word, is er voor hun geen probleem met de krasjes. Een last gaat van onze schouders, en zo opgelucht als wat lopen we terug naar het Hostel waar we de eerste nacht in Brisbane ook overnacht hebben.

We gaan de stad in, halen lunch, bekijken alles, en dan is het weer tijd om naar de supermarkt te gaan, eten te halen, en in de overvolle keuken met andere reizigers te koken en te eten. (Mijn favoriete moment, het is zo gezellig!).

Gister een relax dagje gehad, en vandaag zijn Marion en ik met ons Duitse kamergenootje de stad in geweest. Hebben we een boottocht gedaan, en vanalles gezien.

Rond 3u ging ik terug naar het hostel.. ik verdwaalde, GPS bracht me naar plekken waarvan ik geen idee had dat ze er waren, en daarom besloot ik een Über te bestellen. Een soort taxi, alleen 10x goedkoper.
Een oudere man pikte om, en via zijn navigatie kon ik zien waar we heen gingen. Hij reed keurig naar het hostel, maar toen ik zei dat ik er uit moest, reed hij door, en stopte even verderop.
"Nou wil ik dat je iets voor mij doet." Zegt hij, en het zweet breekt me uit. Ik heb mijn telefoon al klaar om hulp in te schakelen, en ik probeer de trucjes te herrinneren die mijn broers me vroeger leerden, zovan: "dit moet je doen als er vreemde mannen aan je komen."
"En dat is?" Vraag ik, het is moeilijk, maar ik probeer zo neutraal mogelijk te reageren, maar van binnen vreet ik mezelf op.
"Ik wil dat je me 5 sterren geeft op de Über app."
Ik kan het niet helpen, maar begin ontzettend hard te lachen. "Wat is er?" Vraagt de man, en als ik bijgekomen ben zeg ik: "voor even dacht ik dat je heel iets anders van me wou." Zeg ik, en zijn ogen worden groot. "Kind, wat denk je wel niet." Lacht hij, en opend zijn tas. "Hier, een rolletje mentos, voor de schrik." Ik neem het rolletje mentos aan, en zeg: "ik zal je 5 sterren geven." Zeg ik, en stap uit.

Vanavond heb ik een ontzettend bijzondere ontmoeting gehad!!
In 2012 leerde ik Sigourney kennen via Twitter. Elkaar volgen, wat tweeten, en al snel spraken we elkaar via skype, sms, en facebook..
We wouden elkaar maar al te graag ontmoeten, maar dat was niet makkelijk, aangezien ik aan de andere kant van de wereld zat.
Ze woont in Brisbane, en toen ik hier heen kwam, zei ik: ik wil je heel graag ontmoeten!

Vanavond, eindelijk na al die jaren.. zagen we elkaar! En het was super!
In Januari zien we elkaar weer, en ik kan niet wachten!

Morgen gaat Marion vroeg naar het vliegveld, en heb ik de dag voor mezelf in Brisbane.
Ik ga de stad nog even in, en om 7u vlieg ik terug naar Newcastle.

Het was heerlijk, even een weekje er tussen uit..

  • 10 November 2016 - 00:34

    Maaike Petets:

    Wat een avonturen weet schat.
    Ik mis je nog steeds en zal je verhaaltjes zoveel mogelijk proberen bij te houden
    Kusjesss maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Op 2 Juli 2016 vloog ik naar Australie. Ik ga hier werken en reizen voor een jaar, en jullie kunnen mij volgen! Ga je mee?

Actief sinds 09 Juni 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 8225

Voorgaande reizen:

09 Juni 2016 - 02 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: