6 maanden later... - Reisverslag uit Warkworth, Nieuw Zeeland van Willeke Kronemeijer - WaarBenJij.nu 6 maanden later... - Reisverslag uit Warkworth, Nieuw Zeeland van Willeke Kronemeijer - WaarBenJij.nu

6 maanden later...

Blijf op de hoogte en volg Willeke

29 December 2016 | Nieuw Zeeland, Warkworth

Daar ben ik weer! Ja, ik leef nog.

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste update. Zoveel is er gebeurd, en ik was mijn blog een beetje 'vergeten'.

Inmiddels woon ik in Newcastle. Na weken lang opruimen, heel veel spul weggooien, (met pijn in mijn hart), en afscheid nemen, was vorige week vrijdag de dag dat ik naar Newcastle verhuisde.
De laatste weken met Huxley en Finn waren ontzettend fijn. Ik heb ze extra verwend, en zoveel mogelijk tijd met ze doorgebracht.

Het laatste weekend zijn we bij de oom en tante van Simon geweest, die midden in een bos wonen.
Zodra de kinderen op bed waren, speelden we tafeltennis, tafelvoetbal, zong ik met volle borst dat ik ons leeuwtje niet in zijn hempie mocht laten staan, (wat niemand daar begreep), en was het continu Dutchie VS Aussie.

Maar.. waar bos is, zijn insecten. Grote insecten.
Ken je dat filmpje? Zo'n huntsman spider die op een plafond zit, de bewoner van het huis deze probeert te vangen, maar mist?

Zo een had ik er ook voor mijn voeten.

Binnen 0,7 seconden zat ik bovenop de bank, benen opgetrokken, en liet ik de tante van Simon de spin weghalen.
Toen ik na een uur eindelijk weer de moed bij elkaar had om nog een potje tafeltennis te doen, stond ik op, en werd ik begroet door nóg een mega spin.
Want ja, spinnen komen nooit alleen..


De laatste avond namen Simon en Tahlia me mee uit eten, en de dag erna bracht Tahlia me naar het nieuwe gezin.
En het afscheid.. dat was wel even slikken.
Een half jaar geleden stapte ik bij hun binnen, en wat heb ik veel aan ze gehad. Ze waren er voor me, hebben me zoveel geleerd, en Huxley en Finn zijn als 2 broertjes voor me geworden, en dat zullen ze altijd blijven.

6 maanden zit ik hier al..

Wat gaat de tijd ongeloofelijk snel.
Het voelt als gisteren dat ik hier het land binnenstapte. Een land waar ik niemand kende, en me in eerste instantie niet thuis voelde.
En nu? Nu heb ik hier mijn plek gevonden, en zou ik niet terug willen naar Nederland.
Ik heb hier een groep vrienden waar ik wekelijks mee afspreek om uit te gaan, een BBQ te organiseren op het strand, of mee ga winkelen.

Ik heb hier een familie die om mij geeft en waar ze mij accepteren zoals ik ben.

Het nieuwe gezin waar ik woon is fantastisch! Een mama, en twee meiden van 11 en 7. Ja.. een huis vol vrouwen, met andere woorden: een gezellige boel!
Camilla (7) vind het heerlijk om mijn makeup te doen, of als ik haar mooi opmaak. Samen mer Elizabeth (11) heb ik haar nagels gedaan, en we vinden het heerlijk om de macarena in de kamer te dansen, en te doen alsof niemand meekijkt.

Ook heb ik in deze familie kerst gevierd. Cadeaus, lekker eten, en 35 graden met zon.. kan niet beter toch?

Nog 6 maanden ben ik hier.. en ik kijk er natuurlijk naar uit om mijn familie en vrienden weer te zien. De tijd gaat snel.. ontzettend snel.

Ik vier oud en nieuw in Sydney. Dat prachtige vuurwerk dat ik jaren lang op tv heb gekeken, zal ik nu in het echt zien, en ik kan niet wachten.

Het gaat nog steeds goed hier.. ik voel me goed, en ben blij dat ik in een ontzettend fijn gezin zit!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarswisseling, en jullie horen van me in 2017!

Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Op 2 Juli 2016 vloog ik naar Australie. Ik ga hier werken en reizen voor een jaar, en jullie kunnen mij volgen! Ga je mee?

Actief sinds 09 Juni 2016
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 8224

Voorgaande reizen:

09 Juni 2016 - 02 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: